Poczta

Migawka z galerii

img_1275484062_37_sm.jpg

 



MCHE
Podsumowanie 2019/2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 15 lipca 2020 15:25

Zakończyły się zajęcia w kolejnej edycji projektu „Zajęcia z nauką – udział uczniów LO nr 1 w Oświęcimiu w Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej – etap IV”


W tym roku 70 uczniów z naszej szkoły brało udział w zajęciach on-line i kołach naukowych w obszarze: biologia, chemia, matematyka, umiejętność pracy w zespole w kontekście środowiska pracy, rozwój kompetencji z zakresu umiejętności uczenia się. Przedsięwzięcie Małopolska Chmura Edukacyjna zakłada prowadzenie innowacyjnych zajęć edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych z wykorzystaniem potencjału szkół wyższych w regionie poprzez realizację wspólnych projektów badawczych. Prowadzone były również wirtualne zajęcia wykładowe i laboratoryjne w oparciu o infrastrukturę i nowoczesną technologię informacyjno-komunikacyjnych, co pozwoliło na podniesienie poziomu nauczania oraz kształtowanie kompetencji kluczowych. Dzięki Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej uczniowie naszej szkoły otrzymali możliwość kontaktu z nauką, mogli rozwijać swoje zainteresowania i talenty przy wsparciu najlepszych uczelni. Ułatwi to uczniom wybór właściwego kierunku studiów, z kolei uczelnie będą miały możliwość współpracy z najzdolniejszymi uczniami w Małopolsce. Zgodnie z informacją Zespołu Ds. Rozwoju Kapitału Intelektualnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Departament Edukacji w okresie trwania Projektu od końca marca zawieszono do odwołania wszystkie zajęcia prowadzone dla uczestników zewnętrznych w związku z pandemią COVID -19. Zawieszenie zajęć w szkołach było sporym wyzwaniem dla zespołu koordynacyjnego oraz dla nauczycieli prowadzących zajęcia w Projekcie pn. „Zajęcia z nauką – udział uczniów LO nr 1 w Oświęcimiu w Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej – etap IV” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w latach 2014-2020. Nie znaczy to jednak, że uczniowie zostali skazani na przymusową dłuższą przerwę w kontynuacji zajęć we wszystkich obszarach projektu. Praca odbywała się w systemie zdalnych zajęć z wykorzystaniem platformy MCHE. Dużym zaangażowaniem w realizacji obszarów tematycznych wykazali się wykładowcy i pracownicy uniwersyteccy. Na chwilę obecną zrealizowano w formie zdalnej wszystkie zaplanowane zajęcia. Serdeczne podziękowania kierujemy do Pana Pawła Kaczyńskiego Głównego Specjalisty Zespołu Ds. Rozwoju Kapitału Intelektualnego, Pani Ewy Rachwalik opiekuna naszego Projektu oraz Pana Macieja Okonia - Dyrektora Biura Projektu Małopolska Chmura Edukacyjna za merytoryczne wsparcie oraz profesjonalne doradztwo.

Mamy nadzieję, że w październiku rozpoczniemy kolejny rok z Małopolską Chmurą Edukacyjną.
Już dziś zapraszamy do udziału !

 
MCHE – etap IV COVID -19 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 25 marca 2020 00:00

Zgodnie z informacją Zespołu Ds. Rozwoju Kapitału Intelektualnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Departament Edukacji zostały zawieszone do odwołania wszystkie zajęcia prowadzone dla uczestników zewnętrznych w związku z pandemią COVID -19
Zawieszenie zajęć w szkołach to spore wyzwanie dla nauczycieli prowadzących Projekt pn. „Zajęcia z nauką – udział uczniów LO nr 1 w Oświęcimiu w Małopolskiej Chmurze Edukacyjnej – etap IV” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w latach 2014-2020. Nie znaczy to jednak, że uczniowie zostali skazani na przymusową dłuższą przerwę w kontynuacji zajęć we wszystkich obszarach projektu – MCHE etap IV tzn.
• biologia on-line, koło naukowe
• chemia on-line, koło naukowe
• matematyka on-line, koło naukowe
• środowisko pracy, koło naukowe
• umiejętność uczenia się on-line, koło naukowe.
Pracownik akademicki prowadzi zajęcia zdalnie, udostępniając opiekunom grup w każdym realizowanym obszarze w formie strumieniowania oraz utworzenia profilu na Portalu MCHE. Zajęcia odbywają się w formie „praca zdalna”. Uczniowie uczestniczą w formie zdalnej potwierdzając uczestnictwo i odsłuch zajęć. Na tej podstawie prowadzący wpisuje obecność w prowadzonych dziennikach zajęć.

 
Więcej artykułów…
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 4